מודיעין עסקי

אודות המודיעין העסקי

מודיעין עסקי הינו תחום רחב היקף, אשר עוסק במידע גלוי או גלוי למחצה לצורכי פיתוח העסק וקידום שלו. מידע גלוי כשמו כן הוא – מידע אשר נגיש לחלוטין לציבור (למשל, מידע שניתן לקבל מהמוקד הטלפוני של העסק או מאתר האינטרנט שלו). מידע גלוי למחצה הוא מידע שניתן לגלות כתוצאה ממגע עם גורמים שיש להם קשר כלשהו לעסק – למשל, לקוחות, ספקים וכו'. עוד דרך יעילה לגלות מידע גלוי למחצה הינו מעקב אחרי העמודים של המנהלים ושל העובדים ברשתות החברתיות.

ריגול או מודיעין?

רבים מבלבלים בין התחום של מודיעין עסקי לבין ריגול עסקי או ריגול תעשייתי. בניגוד למודיעין, שהוא כפי שנאמר איסוף מידע באופן פאסיבי (פרסומים גלויים וגורמי עבודה), ריגול עסקי משמעו איסוף מידע על ידי חדירה אל החברה עצמה. ניתן לבצע ריגול תעשייתי באמצעות שיטות כמו מעקב אחר מנהלי החברה. קיים גם ריגול לא חוקי- באמצעות שיטות המהוות עבירה על החוק, כמו האזנות סתר או פריצה למחשבי החברה.

באילו מקרים הריגול והמודיעין יוכלו לקדם את העסק?

המודיעין העסקי והריגול העסקי הינם כלים לאיסוף מידע יעיל אודות המתחרים, אשר יוכל לתרום רבות להתנהלות נכונה יותר של העסק אל מול השוק הדינאמי. מומלץ להתחיל לאסוף מידע כאשר ניכרת מגמת שינוי בשוק- למשל, נכנס מתחרה חדש ובולט או שמתחרה ותיק כבר אינו משתתף ומאזן הכוחות משתנה. עוד גורם שניתן למנות הינו התפתחות טכנולוגית משמעותית בתחום העיסוק של בית העסק. בנוסף, אם קיים מכרז אטרקטיבי באופק, כדאי לאסוף מידע אודות המתחרים על מנת להגדיל את הסיכויים לנצח.

איסוף מידע באמצעות משרד חקירות פרטי

כדי לאסוף מודיעין או לבצע ריגול תעשייתי בדרך היעילה והרלוונטית ביותר, מומלץ לפנות אל שירותיו של משרד חקירות פרטי המתמחה בתחום. משרד מורשה יוכל לשמור על דיסקרטיות מלאה ויעשה שימוש אך ורק בשיטות איסוף חוקיות, כך שניתן יהיה למנוע סיכון לנזק תדמיתי לבית העסק. כדי לשמוע עוד על הנושא, ניתן לפנות אל שירות "חוקר פרטי".

למידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים