חקירות פרטיות

האם מתבצעות חקירות בישראל?

כאשר אנחנו חושבים על צמד המילים חקירות פרטיות, מיד עולות לעיני רוחנו סצנות מסרטים הוליוודיים שונים ומסעירים. עם זאת, חשוב להבין כי בחקירות פרטיות יש הרבה מעבר לכך- הן מתרחשות גם במציאות, באופן כמעט יומיומי. יכולים להיות מקרים רבים בהם יש צורך בחקירה פרטית- בין היתר, זה עשוי לקרות כאשר קיים חשד כבד של חוסר אמינות בתוך המשפחה, חשד לחוסר אמינות של אחד מן העובדים בחברה, במקרים בהם בעל חוב נעלם כלא היה ויש צורך לאתר אותו ועוד.

גם בארצנו, מקרים כאלה קורים ולכן יש ביקוש גבוה לחקירות פרטיות.

האם החקירות הפרטיות חוקיות?

החוק המנחה לגבי חקירות פרטיות בישראל נחקק בשנת 1972, והוא קובע כי חקירה פרטית היא חוקית, כל עוד היא מתבצעת תחת תנאים מסוימים. ראשית כל, החוק מגדיר מי רשאי לעסוק בחקירות פרטיות- לאנשים פרטיים אסור לבצע חקירות על דעת עצמם, ומי שרשאי לכך הוא אך ורק מי שיש לו רישיון רשמי לעסוק בתחום. הרישיון מתקבל רק אחרי שנים של עבודה וניסיון, ומי שמקבל אותו יכול לנהל משרד חקירות רק לאחר מספר שנות ניסיון נוספות.

בנוסף לכך, החוק מגדיר גם את מטרת החקירה הרצויה- אין לבצע חקירות פרטיות לצורכי מחקר, פרסום התוצאות ברבים או סקרי דעת-קהל. סעיפים נוספים בחוק מפרטים עוד אודות האתיקה של העניין, ואופן החקירה הרצוי.

פנייה אל משרד מורשה

כפי שניתן להבין מהנאמר לעיל, ביצוע חקירה פרטית שלא על ידי משרד חקירות מורשה מהווה עבירה על החוק. יתרה מכך, היא מהווה בזבוז מוחלט של זמן ושל משאבים- וזאת, כיוון שכל מידע שיתקבל כתוצאה מחקירה כזו לא יוכל לשמש כהוכחה תקפה בבית המשפט.

לכן, כדאי לפנות אך ורק אל משרד חקירות מקצועי ומורשה, אשר עושה שימוש בשיטות יעילות אך חוקיות לצורך איסוף המידע. "חוקר פרטי" הינו שירות אונליין המאפשר לך למצוא חוקר פרטי בצורה דיסקרטית, המפנה את בקשתכם לחוקרים אשר יחקרו לעומק את המקרה עד אשר יצליחו להשיג מענה מדויק בעל משמעות משפטית.

למידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים