בדיקת פוליגרף

לגלות את האמת

אין ספק שאמינות היא אחד מן המרכיבים החשובים ביותר ביחסים בינאישיים. עם זאת, באופן עובדתי- לא כולם אומרים את האמת כל הזמן. במקרים מסוימים, ניתן להבליג על השקרים ולהמשיך הלאה; עם זאת, כאשר השקרים נוגעים לנושאים מהותיים כמו קבלת מועמד לעבודה או יחסים בתוך המשפחה, יש צורך בכלי אשר יוכל לגלות את האמת באופן אובייקטיבי. אחד מן הכלים היעילים המוכרים כיום לצורך זה הינו בדיקת פוליגרף.

הבסיס לבדיקה

בדיקות פוליגרף מבוססות על העובדה שכאשר אדם אינו דובר אמת, מתרחשים בגופו תהליכים שונים שאין לו שליטה עליהם. בין היתר, אותו אדם מזיע, וניתן להצביע על עלייה בדופק ובלחץ הדם. כל השינויים הללו מתרחשים כתוצאה מלחץ בלתי מודע להתפס בשקר. אמנם לא ניתן לבדוק את מהימנות המילים שאותו אדם אומר, אך ניתן למדוד את השינויים הפיזיולוגיים בגופו, אשר יכולים להכריע בין אמת לשקר.
חשוב להבין כי בדיקות פוליגרף מתבצעות אך ורק באמצעות שאלות ידועות מראש הרלוונטיות לנושא או למאורע מסוים, אותן הנבדק כבר שומע טרם ביצוע הבדיקה עצמה- כך ניתן לוודא שהשינויים הפיזיולוגיים לא מתרחשים כתוצאה מהפתעה למשמע השאלות. לאחר מכן, כאשר הנבדק מחובר למכשיר הפוליגרף, השאלות המוכרות לו מוקראות בזו אחר זו, והוא עונה עליהן בחיוב או בשלילה בלבד, ללא צורך לפרט.
באופן אידאלי, מתבצעת בדיקת הפוליגרף בחדר שקט, כך שכל הפרעה חיצונית שעלולה להשפיע על התוצאות תנוטרל. תנאים כאלה מתקיימים במכון פוליגרף מקצועי, אך במידת הצורך ניתן לקיים את הבדיקה במקום אחר (למשל, במקום עבודה).

וידוא המהימנות של הבדיקה

חשוב מאוד לציין כי לא כל בדיקת פוליגרף היא אמינה לחלוטין. באופן כללי, מדובר בבדיקה אמינה מאוד, אך חשוב מאוד לבצע אותה באופן מקצועי על מנת להבטיח זאת. בנוסף לכך, קיימת חשיבות גם לאיכות המכשיר- יש לבצע את הבדיקה באמצעות מכשיר איכותי ומתקדם. "חוקר פרטי" – משרד חקירות מעסיק אך ורק מפעילי פוליגרף מנוסים, אשר עושים שימוש במיטב הטכנולוגיה על מנת לוודא כי הבדיקה אכן מהימנה.

למידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים