חקירות כלכליות

רקע

ראשית כל, נבהיר מה הן למעשה חקירות כלכליות. חקירה כלכלית הינה חקירה אשר מטרתה העיקרית היא איסוף מידע אודות מצבו הכלכלי של אדם או של גוף מסוים. החקירה מתוכננת בהתאם למטרה.

באילו מקרים כדאי לבצע חקירה מסוג זה?

חקירה כלכלית כדאי לבצע בכל מקרה בו קיים עניין או ספק באשר למצבו הפיננסי הנוכחי של הנחקר. כדוגמא ניתן לתת בן זוג העומד בפני גירושים ומצהיר כי יש ברשותו כמות מסוימת של נכסים, אך קיים ספק לגבי אמינות ההצהרה. בנוסף לכך, כדאי לחקור את מצבו הכלכלי של שותף אפשרי להשקעה מסוימת, על מנת למנוע בעיות בעתיד במקרה של הצהרת שקר אודות האמצעים הכלכליים העומדים לרשותו.
אם מדובר בבית עסק, לחקירה הכלכלית יש משמעות במידה ויש צורך להגיע לשיתוף פעולה כלכלי עם חברה אחרת, או לנהל משא ומתן עמה.

מה בודקים בחקירה זו?

בחקירה כלכלית, נבדקים פרטים שונים אשר יכולים לספק תמונה מלאה ככל הניתן של מצבו הפיננסי של הנבדק. ראשית כל, מבררים אודות פרטיו האישיים, כתובת מגוריו ומי שמתגורר יחד איתו. בנוסף, קיים בירור מקיף אודות מקורות ההכנסה שלו- מקום עבודה, מקורות הכנסה נוספים מלבד ההכנסה מהעבודה וכו'. נבדקות זכויותיו של אותו הנבדק בנדל"ן, זכויות בפוליסות ביטוח, השקעות קיימות ושותפויות שונות. נבדק גם אודות ירושה או ירושה עתידית, וכן אודות רכושו של אותו אדם (נכסים, כלי רכב ועוד).
בנוסף לכך, נבדק האם היה רבב בהתנהלותו הפיננסית של הנבדק- אם היו תיקי הוצאה לפועל, צ'קים חוזרים, התראות חוב או הגבלה על ידי הבנקים או חברות האשראי ועוד.
במקרה שמדובר בבית עסק, המידע נאסף לא רק מהעסק עצמו, אלא גם מספקים וגורמי עבודה אשר באו במגע עמו.

בחירת משרד חקירות מקצועי

כפי שניתן להבין, חקירות כלכליות הינן מורכבות ורב שלביות. כדי לבצע אותן באופן מדויק ובפרק הזמן הקצר ביותר האפשרי, חשוב מאוד לפנות אל שירותיו של משרד חקירות מקצועי ובעל ניסיון ספציפי בתחום. "חוקר פרטי" – משרד חקירות הינו משרד ותיק ובעל מוניטין, אשר יוכל לבצע את כל שלבי החקירה הכלכלית תוך שימוש בידע ובכלים מקצועיים.

למידע נוסף וייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים